SM Arctic Lapland rallista monivaiheinen kilpailu!
Rallybaron tiimille jäi paljon sulateltavaa kauden avanneesta Arctic Lapland rallista. Kolmen autokunnan panoksella matkaa tekevä joukkue koki kilpailussa koko kirjon autourheilun haastavuutta, mukaan lukien myös onnistumisia.
SM1- luokassa Turunen
Jesse Turunen starttasi matkaan uusin kuvion nelivetoisella Subarulla. Miehen tavoitteet olivat pisteiden keräämisessä, sillä jo vanhentuneella kalustolla kärkipäähän ei olisi asiaa. Turusen menohalut olivat kuitenkin sen verran kovat, että matkasta muodostui taistelu miestä itseään kohtaan rajojen hakemisen muodossa. Rajat myös löydettiin monen pyörähdyksen ja pienten ulosajojen muodossa. Siirtyminen nelivetoiseen ei osoittautunut kattavasta valmistautumisesta huolimatta helpoksi. Jessen sijoitus oli luokassa SM1 sijalla 17.
SM2 -luokassa Järvinen
Tommi Järvinen lähti matkaan Turusen tavoin nelivetoisella Subarulla. Järviselle Arctic ralli on tähän asti näyttänyt vain nurjaa puoltaan, sillä miehellä on tunturista tilillään vain keskeytyksiä. Tavoitteita Järvinen ei tämän johdosta sen suuremmin asettanut, vaan ilmoitti ajavansa maaliin. Tämän lisäksi torstain shakedown osoitti, ettei auton alusta toimi halutulla tavalla ja säätöihin jäi paljon toivomisen varaa. Järvisen ajotyyli oli tämän johdosta yleisöä viihdyttävää, mutta kellossa näyttävät sladit tekevät auttamattomasti hallaa. Kokenut kuljettaja ei kuitenkaan antanut tämän masentaa vaan lähti taistelemaan itseään kohti kärkeä, yllättäen itsensäkin olemalla lopulta tuloksissa SM2 -luokassa sijalla 4. Järvinen poimi Rallybaron tiimille kauden avauksesta tärkeitä pisteitä tiimien väliseen taisteluun. Myös oma pistepotti sai miehen SM -historian parhaan alun.
SM3 -luokassa Pollari
Olli Pollarin kokemus nuotitettavista kilpailuista on vähäinen ja hallitseva junioreiden suomenmestari ilmoitti lähtevänsä tunturiin opintomatkalle. Tarkoituksena oli mitata vauhtia luokan kärkimiehiin ja tämän lisäksi suoriutua satojen kilometrien pituisesta reitistä ehjänä. Pollari aloitti kilpailunsa varovaisesti, sillä kokemus kaksivetoisesta Citroen R2 autosta rajoittui 100 km testisessioon. Sanomattakin oli selvää, ettei kilpailutilanteessa kärkisijoille ole vielä asiaa. Pollarin kilpailu sujui tasaisesti ilman suurempia ongelmia ja ilon aiheita nostatti samalle sekunnille yltäminen kärkimiesten kanssa. Sijoitus luokassa SM3 oli 7.